Surfers Paradise, Noosa & Rainbow beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Tessa InAustralië - WaarBenJij.nu Surfers Paradise, Noosa & Rainbow beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Tessa InAustralië - WaarBenJij.nu

Surfers Paradise, Noosa & Rainbow beach

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

01 Augustus 2014 | Australië, Rainbow Beach

Na een paar geweldige dagen in byron bay, was het weer tijd om met de bus naar surfers paradise te gaan. Lichtelijk met tegenzin, want ik wilde byron bay écht niet verlaten en na de busreis van de vorige keer maakte ik me toch wel een beetje zorgen wat we nu weer zouden beleven. Gelukkig viel dat alles mee en stonden we na een paar uurtjes in Surfers Paradise. Ik had totaal geen idee wat ik me bij dit plaatsje voor moest stellen. Iedereen die ik gesproken had, had ook verschillende verhalen en dus verschillende meningen.

Bij aankomst in surfers paradise deed ons hostel me aan een gevangenis denken. Heel ongezellig en grauw, maar hey.. Who cares. Slapen er toch alleen maar! De volgende dag besloten we een stranddagje te houden op het beroemde strand van surfers paradise. Héérlijk, maar door de hoge gebouwen die langs het strand staan, verdween de zon al snel en was het te koud om op het strand te liggen.. We gingen terug naar ons hostel om ons op te maken voor een avondje stappen! We hadden ons die dag daarvoor een club kaart aan laten smeren, wat inhield dat we bij verschillende clubs gratis naar binnen konden + een gratis drankje zouden krijgen.

De avond begon al vroeg, aangezien we om half 7 in de "beer garden" moesten zijn voor een gratis bbq en drankje. Daarna zijn we onder andere naar Vanity (waar de vrouwenwc $30.000 dollar heeft gekost én de club waar Justin Bieber ooit is opgepakt), naar Cocktails en Sincity gegaan. Uitgaan in Surfers Paradise zou helemaal het einde moeten zijn, maar wij hadden daar toch een iets andere mening over. Het was vooral veel bloot en veel dronken mensen. Dit laatste was voor ons een voordeel, want zo vonden we genoeg bonnetjes voor gratis drankjes ;-)

Bij terugkomst in ons hostel stond onze vreemde, Zweedse kamergenoot zwalkend in de kamer: hij had véél te veel gedronken. In eerste instantie was dit grappig, maar toen er gesprekken kwamen over de meest diepzinnige onderwerpen en hij daar minstens 3 uur over door zat te praten waren we er klaar mee. We vonden het dan ook niet erg om de volgende dag Surfers te verlaten. Leuk om gezien te hebben, maar als ik het over kon doen zou ik deze plaats over hebben geslagen.. Surfers Paradise is een soort kleine versie van Las Vegas: veel over de top.

Van Surfers Paradise gingen we met de bus naar Noosa. We verbleven in Nomads. Een kleinschalig, gezellig hostel waar we die avond al meteen konden profiteren van een gratis BBQ. En juist omdat het zo kleinschalig was, hadden we binnen de kortste keren contacten gelegd. Het werd een gezellige avond, waarbij we in de bar van het hostel nog gezellig even een drankje hebben gedronken. De volgende ochtend werden we door een medewerkster van het hostel naar een look-out gereden, waar we uitzicht hadden over Noosa. Vervolgens gingen we naar het strand en hebben we 's avonds de zonsondergang bekeken vanaf een andere look-out. Ook dit werd weer georganiseerd door het hostel. In tegenstelling tot het hostel in Surfers Paradise beviel dit hostel heel goed. Na de zonsondergang zijn we naar de bar van het hostel gegaan en hebben we daar tot sluitingstijd gedanst, gefeest en gedronken. Zelfs toen de bar dicht ging, hadden wij er nog geen genoeg van en besloten we een kleine after party te houden met de crew.

De volgende dag hebben we de coast walk gedaan door het National Park. Deze wandeling was een wandeling langs de kust, waarbij we geweldige uitzichten hadden. Het was een behoorlijk stuk om te lopen, maar het was zo mooi dat het zeker de moeite waard was.

Helaas was het na een paar hele leuke dagen in Noosa weer tijd om naar onze volgende bestemming te gaan: Rainbow Beach! Ik had bij Noosa precies hetzelfde gevoel als bij Byron bay toen ik weg ging: ik wilde ook hier echt niet weg. Toch was ik ook erg benieuwd naar Rainbow beach. Het enige wat ik van dit stadje wist was dat het zijn naam te danken heeft aan het gekleurde zand. Eenmaal aangekomen in Rainbow beach was het al avond. We hadden hierdoor niet echt de tijd om dingen te ondernemen, aangezien uitgaan er in dit plaatsje niet in zat. Wel leek het ons érg gaaf om met wilde dolfijnen te kajakken. Dit hadden we op een poster zien staan. Snel speerden we naar de receptie. Shit! Dicht. Wat nu? .. We hadden maar 1 dag in Rainbow beach, aangezien we de volgende dag al vroeg de fraser island tour zouden doen. Er zat dus maar één ding op: om 07:00 opstaan zodat we als eerste bij de receptie stonden. Zo gezegd, zo gedaan en om 07:00 stond ik, nog half slapend, bij de receptie. Vastbesloten om die dag te gaan kajakken. Helaas vertelde de receptioniste me dat ze me niet verder kon helpen en dat we om 09:00 moesten bellen met het bedrijf dat daarover gaat. Pfff, daar gaat ons plan dacht ik nog. Maar..ik wilde de moed niet opgeven! Ik had me er zo op ingesteld het te gaan doen, dat ik om 2 min voor 9 alweer aan de telefoon hing. Yes! Er was plek.. Lucky us.

Die middag gingen we met de kajak-instructeur met een 4 wheel drive over het strand rijden. Alleen dit was adembenemend al mooi. Een tijdje later gooiden we onze kajak in het water en was het tijd voor ons kajak-avontuur! Het duurde niet lang voordat we de eerste groep met dolfijnen zagen. Heel dicht bij de kajak! Bijzonder, maar toen ik daar zo op open zee lag was het toch ook wel een beetje eng. Het werd nog enger toen we in de verte twee walvissen telkens omhoog zagen springen. *slik!*... Op dat moment voel je je toch wel heel erg klein tussen al die grote wezens in de zee. Het werd nog enger toen onze kajak-instructeur gilde dat hij een haai zag. Uhhh.. Hier had ik niet bepaald op gerekend?! Gelukkig zag ik hem zelf niet. Helemaal in de wolken van wat we gezien hadden, stapte we weer terug in de auto. Het was inmiddels vloed geworden en dus zaten we vast op het strand. De kajak-instructeur kon niet verder rijden en dus moesten we lopend verder. Dit werd een tocht door de zee, klimmend over rotsen en in de hoop dat we maar de goeie kant op zouden lopen. Daar kwam ook nog eens bij dat we haast hadden, want om 16:00 moesten we weer in het hostel zijn om een briefing bij te wonen over Fraser Island. Onze "survivaltocht" ging - uiteraard - niet zonder slag of stoot, maar gelukkig waren we op tijd om de voorlichting bij de wonen van ons volgende avontuur:

FRASER ISLAND!

liefs x

  • 01 Augustus 2014 - 06:49

    Leonie:

    Lieve schat,

    Wat kan jij heerlijk schrijven!!
    Zo gaaf wat jij allemaal ziet/mee maakt.
    Geniet ervan lieverd. En wat lief dat je ons mee laat genieten van je geweldige reis.
    Doe voorzichtig mop!!! Liefs, X

  • 01 Augustus 2014 - 07:36

    Katja:

    Volg nog steeds al je geweldige avonturen tess. Geniet!! Xxxx en een dikke knuff

  • 01 Augustus 2014 - 09:14

    Monika:

    Hey Tess
    wat super weer om te lezen. Dat kajakken op zee, dapper hoor..... ik doe het je niet na;-)
    veel plezier verder!
    x van ons

  • 01 Augustus 2014 - 12:47

    Jo-Ann:

    Was weer leuk om te lezen!

    xxx

  • 11 September 2014 - 07:33

    Maja:

    11-09-2014

    Hoi Tessa!

    Wat super leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Soms ook spannend... De natuur moet daar overweldigend zijn. Het lijkt me echt fantastisch die dolfijnen van dichtbij te kunnen zien. Maar ook aan uitgaansgelegenheden geen gebrek geloof ik ;-). Je hebt groot gelijk, je moet overal van genieten. Je bent jong en de wereld ligt aan je voeten. Blijf goed op jezelf passen en blijf vooral van die leuke verhalen schrijven!

    Lieve groet en hugs van,
    Maja x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Tessa

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 15814

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 01 Augustus 2014

Au-pair in Melbourne

Landen bezocht: