time flies when you're having fun - Reisverslag uit Beaumaris, Australië van Tessa InAustralië - WaarBenJij.nu time flies when you're having fun - Reisverslag uit Beaumaris, Australië van Tessa InAustralië - WaarBenJij.nu

time flies when you're having fun

Blijf op de hoogte en volg Tessa

02 Maart 2014 | Australië, Beaumaris

Lieve lezers,

Allereerst bedankt voor alle leuke berichten en reacties die ik (soms uit onverwachte hoek) krijg. Onwijs leuk om te merken dat jullie benieuwd zijn hoe het met me is hier aan de andere kant van de wereld ;-)

Het is inmiddels alweer een maand verder sinds ik het vliegtuig instapte naar Australië. Een maand alweer.. De weken gaan hier zo hard!

Ik heb het hier - nog steeds - ontzettend naar m'n zin. Mijn hostfamily is zo aardig en gastvrij, dat het toch een beetje m'n "thuis" is geworden. Het constant Engels praten vond ik, zeker de eerste weken, toch lastiger dan gedacht. Ik kan best wel een basis woordje Engels, maar hele gesprekken voeren in een "vreemde" taal bleek toch wat lastiger te zijn. But....practice makes perfect!

Wat ik ook lastig vind, is het autorijden hier. In Nederland ben ik al niet zo'n held in het verkeer, maar hier rijden ze ook nog eens links. (Waaah?!) Gelukkig had m'n hostfamily een rijles voor me geregeld, zodat ik kon wennen..

Mijn eerste weekend alleen (zonder Cyrille, de oude au-pair) ben ik met vier andere Nederlandse meiden - waaronder een oud studiegenootje - naar het St. kilda festival geweest. Dit was een gratis festival aan het strand, met muziek en héél veel mensen. Wat een sfeertje en wat een gezelligheid zeg! De hele dag dansen, relaxen, eten, drinken én (in tegenstelling tot festivals in Nederland) totaal geen gezeur of gezeik. Zoals de Australiërs zelf zouden zeggen: "no worries!"

Omdat er hier veel Nederlandse au pairs in de buurt zitten, hebben we inmiddels een aardig groot groepje meiden waar ik in de weekenden vaak mee afspreek. Buiten dat het altijd gezellig is, is het ook écht fijn om even Nederlands te praten. Voor jullie een vanzelfsprekendheid, maar voor ons is het fijn om toch een stukje van "huis" hier te hebben.

Vandaag heb ik samen met nog zes andere meiden de Color run gedaan. Dit werd gehouden op het formule 1 grand prix circuit. Ik ben niet zo sportief aangelegd zoals jullie weten, dus voor mij was het meer een color walk maar wauw - ik ben zo blij dat ik dit hier heb kunnen doen. Had het niet willen missen.

Volgende week staat d'r weer wat leuks op het programma, namelijk het future music festival! Dit is een festival met onder andere optredens van Pharrel Williams, Macklemore & Ryan Lewis, Hardwell, Tinie Tempah etc. (Ik hoor opa en oma nu denken: uhhh wie?!)

Ik zou haast vergeten dat ik naast al die leuke weekenden ook gewoon moet werken, want ja...hoeveel leuks ik hier ook doe, doordeweeks moet er gewerkt worden. Gelukkig zijn mijn taken echt minimaal en heel simpel: iedere dag de kids naar school brengen en ophalen, tussendoor wat licht huishoudelijk werk en wel iedere (doordeweekse) avond koken voor 5 man. Máár ik mag absoluut niet klagen en dat doe ik dan ook zeker niet! Want sorry thuisfront, ik mis jullie echt wel maar ik heb het hier veel te leuk om naar huis te verlangen...

Tot het volgende verslag!

XXX

  • 02 Maart 2014 - 12:49

    Katja:

    Super leuk verslag Tes!!! En zoals ik al meerdere malen aangaf, ik ben wel een beetje jaloers op dit geweldige avontuur wat je meemaakt! Geniet en ik ben benieuwdnaar je volgende verslag! Xxxx

  • 03 Maart 2014 - 01:19

    Freggel:

    Hé onderschat oop en oom niet hè, selfie, iphone, ipad...ze zijn van alles op de hoogte. Pharrel wordt gewoon gegoogeld op youtube;)! Heeeeeel jammer dat je me niet mist... maar ik snap het helemaal. Wat maak je veel toffe dingen mee zeg. Ik ga het bijna jammer vinden dat die recessie niet twee jaar eerder begon...
    Heb je je dagboekje nog waar je alles in opschrijft? Zo tof om terug te lezen over een paar jaar.

    Super fijn dat er zo veel leuke en lieve meiden zijn....zo te horen ben je zo onderhand een soort van hippie geworden daar met dat relaxte gedoe van die Australiërs....hihi. Zolang je niet met een bandana en bom-kinderen thuiskomt is het goed;)!

    Enjoy the good life honey.

    xoxo

  • 03 Maart 2014 - 09:48

    Marieke Groenendijk:

    Hoi Tessa,

    Heel leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt in het mooie Australië . En wat heb je al veel gedaan en gezien. Heerlijk blijven genieten meid.

    Lieve groetjes Marieke

  • 03 Maart 2014 - 14:39

    Henk:

    Wat een leuk verslag weer Tessa,

    Leuk hoor om te weten dat je het daar zó fijn hebt .

    Een geweldige ervaring en wat een leuke dingen maak je nu reeds mee zo .

    die color run lijkt me ook wel erg leuk daar zal je ook wel dubbel van het lachen gelegen hebben.

    Blijf er van genieten

    Dikke Kus van ons XXXX

    PA


  • 03 Maart 2014 - 21:20

    Chantal:

    Super leuk verslag meis! Geniet er lekker van! Iedere avond koken voor 5 man, super leuk!
    Je doet dus veel leuke werkzaamheden ook. Eten is dan ook hele andere dingen dan hier? Is dat niet moeilijk om te maken? Knap van je hoor!!! Als ik dit zo lees wil ik steeds liever naar het buitenland voor stage/werk. Tot je volgende verslag meis!!! Kus chan xxxxx

  • 03 Maart 2014 - 21:33

    Celeste:

    Wat leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt daar!! Dat had ik eigenlijk wel verwacht want de foto's die ik voorbij zie komen op fb of instagram... Die zeggen meer dan genoeg!

    Geniet van al het leuks, moois, de gezelligheid en vooral het zonnige weer!!

    X Cel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Beaumaris

Tessa

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 630
Totaal aantal bezoekers 15816

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 01 Augustus 2014

Au-pair in Melbourne

Landen bezocht: