First days in Australia - Reisverslag uit Beaumaris, Australië van Tessa InAustralië - WaarBenJij.nu First days in Australia - Reisverslag uit Beaumaris, Australië van Tessa InAustralië - WaarBenJij.nu

First days in Australia

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

02 Februari 2014 | Australië, Beaumaris

Mijn eerste dagen hier zitten erop, dus tijd voor een update. Te beginnen bij de reis.. Want oh wat zag ík op tegen die reis zeg. Mijn langste vlucht was hooguit naar Turkije, dus 22 uur in een vliegtuig doorbrengen is wel andere koek! De reis van Amsterdam naar Singapore zou 12 uur duren. En dat heb ik geweten ook.... Wat een hel! Na 3 films en 4 series te hebben gekeken, een boek uitgelezen te hebben en mijn tijdschriften wel 5x doorgenomen te hebben wist ik van gekkigheid niet meer wat ik moest doen. Slapen lukte niet erg, buiten was het donker en aangezien er niemand naast me zat kon ik ook met niemand praten. Ik was dan ook erg blij dat ik eindelijk op Singapore Airport stond. Zoekende naar mijn gate, kwam ik een 78 jarige vrouw uit Groningen tegen die ook naar Melbourne moest en vanaf daar door zou vliegen naar Tasmanië. Ik zat al te zeuren over mijn reis, maar deze vrouw was 56 jaar ouder dan ik, reisde alleen én moest nog eens langer in het vliegtuig zitten!! Ruim 1,5 uur hebben we zitten praten. Wat een wereldmens is deze vrouw. Letterlijk. Toen we gingen boarden, vroeg de man achter de desk of we samen reisden. Ik legde hem uit dat dit niet het geval was, elkaar van de airport kende en elkaar sindsdien hielpen. Blijkbaar vond deze man dit zo leuk, dat we naast elkaar werden gezet. En niet zomaar....we mochten business class vliegen. Zo'n luxe heb ik nog nooit meegemaakt: geparfumeerde handdoekjes, vers gesneden fruit, yoghurt, warme croissantjes, chocolaatjes, wijn. Alles wat ik wilde was mogelijk. En dan die stoelen. Horizontaal liggen bleek geen enkel probleem te zijn, dus in tegenstelling tot de eerste vlucht heb ik de tweede vlucht heerlijk geslapen. We voelden ons echt twee prinsesjes.

Eenmaal aangekomen in Melbourne stond de hostmom mij al op te wachten. Wat een warm welkom en wat een fijn gezin waar ik in terecht ben gekomen. Tuurlijk is het nog een beetje aftasten, maar ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen de komende maanden.

De dag na de vlucht heb ik me echt beroerd gevoeld. Ik wist niet dat een jetlag je zo slecht kon laten voelen: misselijk, draaierig, het idee hebben dat je moet overgeven... Ik had er op gerekend dat ik er last van zou hebben, maar dat het zo zou voelen had ik niet verwacht.

Gelukkig voelde ik me na twee dagen beter en kon ik wat meer genieten van de dingen om me heen en vooral de plaats waar ik ben: beautiful Melbourne! Ik heb de afgelopen dagen echt alleen maar leuke dingen gedaan. Naar het strand geweest, met Cyrille (de huidige au-pair) naar de stad geweest en vandaag hebben we het Chinese nieuwjaar gevierd in de stad. Ondanks dat het veel te warm was (38 graden) was het erg leuk om mee te maken.

Kortom: jullie hoeven je geen zorgen te maken om mij. Ik geniet met volle teugen!

  • 02 Februari 2014 - 11:09

    Andre:

    He lieve Tes

    Geweldig om te horen en te zien dat je kan aarden down under. Ga er van genieten en we houden natuurlijk ook op andere manieren contact.
    Ik ben waanzinnig trots op je.

    Dikke kus
    Andre

  • 02 Februari 2014 - 11:12

    Chantal:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt meis! & heel leuk geschreven. Heerlijk om te lezen! Have fun babe, kussie

  • 02 Februari 2014 - 11:20

    Ri:

    Leuk om te lezen Tes! Ik blijf je blogs volgen! :-)

  • 02 Februari 2014 - 11:23

    Monika:

    Hey Tess, super fijn om te horen dat de start van je avontuur goed is verlopen... Leuk, wat zul je een hoop nieuwe mensen ontmoeten. Daar ga je ongetwijfeld nog meer van genieten!

    Ik kijk nu al uit naar je nieuwe belevenissen, erg leuk om te lezen, schrijf maar veel dus;-)

    Liefs Monika

  • 02 Februari 2014 - 11:25

    Judith Steenhuizen:

    You're the best!!
    Klinkt zo tof allemaal!! Geniet en geniet lieverd!!

    Dikke kus!

  • 02 Februari 2014 - 12:09

    Tessa Leeuwis:

    Heee Tessa!

    Ben blij dat je t naar je zin hebt,
    Heeel veel plezier en ik blijf je blogs lezen


    Xxx

  • 02 Februari 2014 - 12:14

    Katja Van Strien:

    Wat klinkt dat allemaal heerlijk (behalve die reis naar Singapore dan)! Ga er lekker van genieten en maak ons niet al te jaloers met die heerlijke zon foto's ;-)!

    xx

    ps. wat zie je er goed uit!

  • 02 Februari 2014 - 12:51

    Ravenna Visser:

    Wat onwijsss gaaf zeg Tess!
    Ik volg je blogs!;)
    Veeeel plezier en geniet van elke dag!
    XXX

  • 02 Februari 2014 - 18:28

    Sanne Van Der Valk:

    Lieve Tessa, wat super gaaf dat je deze reis maakt!
    Je bent echt een inspiratiebron! hoop dat ik je nog eens kan volgen in dit voorbeeld en dat ik dan wat hotspots van je te horen krijg haha
    Geniet van deze reis and have fun!!

    kus xoxo

  • 02 Februari 2014 - 20:58

    Pien:

    Wauw Tess, die foto's echt supergaaf. En het strand, ik ben jaloers. En dat je bussinesclass heb gevlogen!!! Ben blij dat je je plek heb gevonden en je daar thuis ga voelen. Dat gaat helemaal goed komen,schatje;-)

  • 02 Februari 2014 - 22:39

    Henk:

    Pff dat is inderdaad wel een ander reisje als 3 uur Naar Turkije , vermoeid en gebroken kom je dan aan in Singapore en dan moet je nóg verder.

    Mooi dat je dan iemand treft waar je een mooi gesprek mee hebt en wat doet leeftijd er dan toe ...

    En wat mooi dat je dan verder mag met je dat in de business class samen kon reizen.
    Nou daar hebben ze jullie wel heerlijk verwend zeg Superr
    Dat je dan na die eerste ervaring van zoveel vlieguren eindelijk daar lekker kunt slapen en uitrusten,

    Dan aankomen in Melbourne waar ook weer iemand op je staat te wachten . en ervaren dat het góed voelt fijn hoor .
    Gelukkig dat die Cyrille er nog even is om je wegwijs te maken en de temperatuur , nou daar zul je wel snel aan wennen.
    Zoals reeds gezegd geniet ervan en draag je herinneringen met je mee...

    Veel liefs PA xxxxxx

  • 03 Februari 2014 - 10:54

    Monique Zwaan:

    Hoi ,
    Superleuk om te lezen hoe het met je gaat en ook fijn dat je eerste ervaringen zo mooi ,fijn en warm zijn......dat doe je toch maar even!
    Veel plezier xxx Monique

  • 04 Februari 2014 - 01:02

    Maja:

    03-02-2014


    Hallo Tessa,

    Heel fijn te lezen dat je het goed maakt en je draai al aardig hebt gevonden. Gelukkig is die jetlag voorbij, klonk nogal akelig :-(. Aan je foto's te zien geniet je inmiddels volop. Dat mag ook wel na zo'n lange reis! Wel leuk dat je business class mocht vliegen zeg, die man zag zeker dat jij en je reisgenote wel wat slaap (en luxe) konden gebruiken ;-)).

    Ik zal je blog regelmatig bekijken hoor, heel leuk. Ben benieuwd of het je nog gaat lukken om een keer die pinguins te spotten en fotograferen. Dat zou natuurlijk superleuk zijn. Maar een ander -aaibaar- inheems dier zoals bijv. de kangoeroe - is ook prima :-).

    Werkse en veel plezier verder!

    Maja


  • 04 Februari 2014 - 15:18

    Henk En Jacqueline V.d.Voorden:

    Hallo Tessa

    Wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt daar. Leuke mensen daar en dat is ook heel wat waard.
    Geniet met volle teugen en we blijven je volgen en oh ja gefeliciteerd met opa Kees.
    Groetjes en een dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Beaumaris

Tessa

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1329
Totaal aantal bezoekers 15815

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 01 Augustus 2014

Au-pair in Melbourne

Landen bezocht: