Life begins at the end of your comfort zone - Reisverslag uit Alblasserdam, Nederland van Tessa InAustralië - WaarBenJij.nu Life begins at the end of your comfort zone - Reisverslag uit Alblasserdam, Nederland van Tessa InAustralië - WaarBenJij.nu

Life begins at the end of your comfort zone

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

14 Januari 2014 | Nederland, Alblasserdam

Over 15 dagen is het zover. Dan zal ik (met knikkende knietjes) in het vliegtuig stappen to the land down-under: AUSTRALIË! Een 22 uur durende reis in mijn eentje. Best even slikken, aangezien ik al verdwaal in mijn eigen ini-mini dorpje. Toch vond en vind ik dat ik dit moest doen..
Ik ben normaal nooit van de beslissingen nemen (ik laat het liever aan anderen over) en alles wat nieuw is vind ik eng. Mensen die mij kennen, weten dat ik daarin licht autistische trekjes vertoon haha ;-). Maar na het afronden van mijn studie en de vrijwel uitzichtloze situatie om aan een baan te komen, heb ik besloten dat het nú de tijd is om te reizen. Dus heb ik mijn schouders eronder gezet en heb ik besloten dat ik als au-pair in Australië wil werken. Nee, niet dichterbij, want Londen of Parijs vind ik meer steden om naartoe te gaan als stedentrip en niet voor een langere tijd.

Thuis moesten ze wel even wennen aan het idee, want ja.. het is wel aan de andere kant van de wereld & je kunt niet even snel heen en weer voor een dikke knuffel. Toch hebben zij mij gesteund en vooral geholpen met mijn reis, want wow... wat komt daar veel bij kijken zeg. Een ticket, visum, creditcard, internationaal rijbewijs, verzekering, een VOG.. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de lastigste klus die mij nog te wachten staat: mijn koffer vullen met (maar) 30 kg.

Mijn eerste week in Australië zal ik doorbrengen met de huidige au-pair van het gezin: Cyrille. Een Nederlands meisje, waarmee ik al meerdere malen contact heb gehad. Zij zal mij wegwijs maken met de taken die mij te wachten staan en wat van de omgeving laten zien. Erg fijn dat zij er nog eventjes is, dan spring ik niet meteen in het diepe.

Hoelang ik zal blijven, dat weet ik nog niet. Mijn visum is tot 30 januari 2015 geldig (klinkt erg lang hé?). Ik denk niet dat ik tot die tijd zal blijven. Mijn contract bij mijn hostfamily loopt tot juli/augustus. Daarna wil ik zeker nog wat van Australië gaan zien en wil ik na mijn au-pair avontuur graag nog even rondreizen. Zo wil ik naar Sydney, Whitsunday Island, Kangaroo Island, the great barrier reef, Alice springs en nog véél meer. Mijn verlanglijstje is echt oneindig, want als ik de boekjes mag geloven is Australië betoverend mooi. Of ik dit allemaal zal kunnen zien - geen idee. Ligt er helemaal aan hoe ik financieel uit ga komen.

De komende dagen zal ik vooral veel tijd doorbrengen met familie en vriendinnen, want ondanks dat ik veel zin heb in mijn grote avontuur, zal ik hen onwijs missen! Maar ik beloof dat we contact houden. Op welke manier dan ook: Skype, facebook, whatsapp, via de post, e-mail en de telefoon.

Liefs!

  • 14 Januari 2014 - 15:29

    Laura:

    We gaan genieten van deze laatste dagen lieverd! Ik ga je echt erg missen!!
    Maar ik geloof erin dat jij een geweldige tijd gaat beleven & daar moet je vollop van gaan genieten.
    Wat is nou een jaartje op een mensen leven, ik denk dat je achteraf vast zal zeggen het is veel te snel gegaan.

    Ik hou van je schattie!
    We maken er nog leuke dagen van.
    Ga daar super genieten.
    En kom heel terug.

    Sinds we geboren zijn hebben we elkaar nog nooit zolang niet gezien trouwens hihi..

    DIKKE KUSSS!! XX

  • 14 Januari 2014 - 15:31

    Leonie:

    He lieverd,

    Vind het super knap van je in je uppie! Maar jij kan dat, komt goed met jou!
    Ik ga je verhalen zeker volgen, jij genieten van de mooie tijd.
    Denk aan je lieverd. Dikke knuffel X X X

  • 14 Januari 2014 - 18:50

    Mamsie:

    Vind het echt fantastisch dat je dit gaat doen maar natuurlijk ook doodeng.
    Deze ervaring ga je nooit meer vergeten, ik ben super trots op je!!
    Dikke kusss

  • 14 Januari 2014 - 19:08

    Katja:

    Hee Tess!

    Verdwalen in Alblasserdam? Hoe is dat mogelijk ;)?

    Ik wens je echt alle plezier toe voor deze onwijs spannende ervaring! Maak je echt geen zorgen over je koffer. Ik weet niet of je erg gehecht ben aan je eigen toiletmiddelen? Ik heb die ik ieder geval allemaal hier in Dublin gekocht (scheelt toch al gauw zo'n 2,5 kg). En ook kleren kun je gemakkelijk daar kopen, beter gezegd, hou juist wat shopruimte over ;-), jaar is best lang hoor om niet te shoppen hoor!

    Het wordt echt onvergetelijk, dat weet ik zeker! En de tijd vliegt echt super snel voorbij, dus probeer zoveel mogelijk te genieten!

    Liefs,
    Katja

  • 14 Januari 2014 - 19:37

    Ingrid & Peter Lampen:

    Heel veel plezier en geluk en we houden contact. Liefs van Ingrid en Peter

  • 15 Januari 2014 - 19:57

    Maja:

    15-01-2014


    Hallo Tessa,

    Jij gaat een groot avontuur beginnen en dat is natuurlijk super spannend. Ik vind dat behoorlijk dapper en stoer eigenlijk. Je doet iets waar velen van dromen, maar toch niet durven. Maar jij gaat de sprong wagen. Je gaat je grenzen verleggen, letterlijk en figuurlijk. Deze stap zal jou verder vormen, je nog sterker maken dan je al bent. Want dat je dat bent blijkt wel uit het feit dat je deze beslissing uberhaupt hebt genomen.

    Laatst las ik het boek 'De verovering van de vrijheid' van Alicja Gescinska. Zij is filosoof en woonde ooit in communistisch Polen. Het gezin vluchtte naar Belgie, maar de toegenomen vrijheid bleek niet direct een garantie voor een beter bestaan. Mede aan de hand van twee vrienden, de luie Oblomov en de ondernemende Stolz, maar ook haar ouders, legt zij het verschil uit tussen negatieve en positieve vrijheid.
    Uiteindelijk komt zij tot de slotsom dat de mens vrijer wordt naarmate hij zijn leven zinvoller, beter en gelukkiger leidt. Dat het leven de moeite loont. "Sta op, begin te leven en heb lief. De vrijheid lonkt", enz.

    Ik vond dit ineens zo toepasselijk voor jou, in positieve zin;-). Jij bent de Stolz uit dit verhaal door verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen leven. Jij wacht niet af, maar neemt aktie. Je kruipt niet weg voor je (eventuele) angsten, maar treedt ze tegemoet. Zoals zij beschrijft geeft deze eigenschap de grootste kans op een zinvol en gelukkig leven. Wat wil je nog meer?

    Hoe de reis en het verblijf ook zullen verlopen Tessa, je brengt straks een berg ervaringen en extra wijsheid mee terug naar huis. Dan pas heb je aan 30 kg niet genoeg ;-)) HH!

    En geen zorgen, ook ik zal er zijn voor je moeder en Bailey hoor!

    Alvast een goede reis, pas goed op jezelf en tot 'straks' (want wat zijn nou een paar maanden...)?

    Liefs,
    Maja
    (oppas'moeder' Bailey :-))








  • 16 Januari 2014 - 21:54

    Annette Van Der Lans:

    Als moeder van Cyrille kan ik me voorstellen dat het ook even slikken thuis was.Maar als ik nu terugkijk op de periode die Cyrille daar gezeten heeft is het ook best snel gegaan.
    EEn reis om nooit meer te vergeten,die je ook nooit meer maakt misschien.
    ik ben blij dat mijn meissie straks weer thuis is en ik wens jou een net zo'n mooie tijd daar als Cyrille heeft gehad.Aan het gezin gaat het niet liggen die zijn ontzettend lief.
    Goeie reis en doe Cyrille als je aankomt maar de groetjes:)

  • 25 Januari 2014 - 20:23

    Iris:

    Ik ben blij dat ik vanavond nog even van je gezelschap mag genieten! Ga je ontzettend missen, maar ik ben heel erg trots op je dat je zo'n grote stapt durft te nemen. Ik ga je reisverslagen nauwlettend in de gaten houden en hoop dat je met volle teugen geniet van je tijd daar.

    Dikke kus Ier

  • 25 Januari 2014 - 20:30

    Mariska:

    Nu al leuk om te lezen Tes! Ik ga je zeker volgen.
    Nogmaals geniet er van meid!!

    -X- Mariska

  • 26 Januari 2014 - 10:04

    Marcella:

    Wat super leuk en spannend! Ik ga al je verhalen lezen hoor! Heel veel plezier! XXX

  • 26 Januari 2014 - 11:33

    Henk:

    wow Tessa wat een mooie en vooral dappere beslissing zeg om dit te gaan doen .
    Vele mensen dromen ervan maar JIJ dóet het gewoon !!!!!

    Dat ik super trots op je ben lijkt me logisch ,de vele indrukken en gebeurtenissen daar zullen voor eeuwig op je netvlies staan .
    Het zal je leven verrijken en meid wat een mooi besluit .

    Geniet er met volle teugen van , en als de moeder van Cyrille en Cyrille zelf ook aangeeft dat het een bijzonder aardig gezin is dan zal dat zeker zo zijn.

    Maar die mensen mogen ook blij zijn dat jij naar hen toekomt want je bent geweldig !!!

    ik hou van je

    Liefs Pa xxxx

  • 27 Januari 2014 - 13:44

    Duckie:

    hey lieverd,

    de gedachte allleen al maakt me gek , dat je voor een half jaar weg bent !!
    zie ik je nog voor je gaat ??

    liefs , duck

  • 28 Januari 2014 - 14:18

    Ronald:

    He Tessie,

    Knap van je dat je de grote reis gaat maken naar het land van de onbegrensde mogelijkheden.
    Hoop dat je er veel ervaring opdoet en veel van het land mag zien en van genieten , maar we hopen allemaal dat je natuurlijk wel weer terug komt en er niet aan een of andere pisnicht blijft hangen en daar blijft. Wat moet je moeder dan met al je kleren die hier achter blijven he???
    Morgen is dan de dag aangebroken dat je weggaat en uitgezwaaid wordt door de mensen die veel om je geven , ik doe dat ook wel maar er moet ook nog gewerkt worden en anders wordt het zo druk op Schiphol haha.
    Nou veel plezier daar met het oppassen op de kinderen en wie weet vind je het zo leuk dat ....................................

    Liefs Ronald xxxxx haha

  • 30 Januari 2014 - 22:06

    Pien,Nylah En Fenn:

    Hi lieve Tess,
    Als het goed is ben je nu al een paar uur daar. Ik vind het zo superstoer van je. We gaan je zeker volgen. En geniet van het avontuur!! Dikke kuffel van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Alblasserdam

Tessa

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1014
Totaal aantal bezoekers 15813

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 01 Augustus 2014

Au-pair in Melbourne

Landen bezocht: